CLICK HERE!

MaK cArikAn???

biar betul??
cam tak caye je...
kwn aku kata dia akan kwin tak lame lagi...
cam tak caye je aku dgr..
takde ribut..takde ujan..tup tup nak kawin...

ni lebih kurg diolg aku ngn dia

aku: ko nak kwin?
dia: aahhh...ujung tahun..
aku: ko nak kwin ngn sape?
dia: ngn org la...
aku: mmg la dgn org, takkan dgn beruk lak...hehehe..
dia: mak aku carikan..
aku: bia betul..?
dia: iya..aku mintak tolg mak aku carikan sbb dah makin tua bebbb...
aku: cettt...nak perli aku gak la tu...hampeh nyer kwn...mana mak ko jumpe?? ahaks!!
dia:betul ape....ko tu pun makin lama makin tua..bukan makin muda...ko bygkan.. umo ko la ni dah XXX...tua ke muda tu?? ko bygkan umo ko XXX anak ko baru umo XXX...kecik gilerrr seyyy...bla..bla..bla...(dia dok bersyarah ngn aku....!)
aku: aduss...udah2 la tu..macam mak nenek..nnt la aku suh mak aku carik gak! hahahaha...aku tnye ni, mana mak ko jumpe??
dia: kat belakang uma je...
aku: lorr....


takkan nak suh mama aku carikan??
jap aku tgk sape dok belakang umah aku ni..
hehehe...

buang tebiat ape?
tak pe...org kata ada jodoh tak kemana...
so rilek la kan??

salam sayang
DaliaLiyana

20 comments:

julietchun said...

ikan dilaut, asam didarat, dlm kuali bertemu juga kalau dah sampai jodohnya.

sharamli said...

a'a..rilek la..kn..kn..kn..

mamai said...

belakang rumah pakcik pun ada yang kosong lagi...

Jard The Great said...

kawen laaaaaaaa.. ahahaha

G-HaD's said...

kak...klu le smudah 1,2,3..dh lame kite kite kite ni khwn kan??hahahaha;P
jgn rsau....jodoh anda..jodoh kkite....Ntha!!kat mane nth:D

Nakamura Kazuki said...

dahlia nak kawin belakang umah..ada umah ke belakang umah..kekekeke

Wanita Itu said...

sat suruh budak bujang pindah belakang umah DL..

bagi alamat skit hahahaah :p

nj said...

dalia...
okay apa mak carikan...gerenti challenging..."bercinta selepas kahwin"....wah!!! hebat hebat

sI tEDI said...

kalau aku di beri pilihan. aku lebih suka cariks endiri.. :)

imHepPie said...

kalo mak sis da jmpa tuk sis...suh mak carikan tuk mimie lak eh...ngeh3...

miSs siv said...

what??
akak~~
kite ade sorg tuh..
ehem2~~
ma0 kah?
=P

Siti Fatimah Nabihah said...

btul tu sis.. xkemana aih jodoh tuh! rilex la.. nnti da la tuh! jagn risau k?

sis_nita said...

kalo bab jodoh ni.. jgn tergesa-gesa..

rileks okehh..

akan datang ke tebisen tak laam lagik :)

syahbandar87 said...

jodoh dh ditentukan..hmm orng kte klu mak yg cr kn lebih baek sbb ada berkat
:)

shi3la said...

dalam soal Jodoh nie takleh main terkam jerk..kalo dolu boleh la..org semua baik-baik tapi sekarang banyak yg takleh pakai..so lebih baik kenal sendirik..puas atey..

Lagipon Jodoh maut ajal semuanyer di Tangan Tuhan..

merahitujambu said...

akak x teringin nk kwin ke??
kwin jemput ek..x yah laa suh mak cari..cm x laku je..padahal akak lawa..cri sendri..huhuh

.mek.mizah. said...

hehe..
kte pon penah tepikir nak suh mak carik kan!
maleh la, lelaki sekarang pelik2...

chekdenoor said...

Ukhusss....kalau tak mau mak carikan.....tampal jer iklan kat bas stop ker....... kui..kui...kui

razifembi said...

alamakk ... kalau tak diusahakan mn nk dapat sagunya.

time to change

best hidup berdua ni ... ada makna

Nakamura Kazuki said...

dalia,,,,yang ni takmo la...nak yang original....bleh..hehehe