CLICK HERE!

ALhaMduLiLLaH....

jam dah hampir menunjukkan pukul 1030pm..
aku rase tenang sgt skang ni..
bila aku fikir2 balik...kdg2 kite ni suka mengikut perasaan...

tp aku bersyukur sgt krn kewarasan akal aku ni
akhirnya dpt memujuk hati aku..
.
uols mest pernah menghadapi situasi dimana akal dan hati bercanggah keinginan kan?

mst sakit kan nak terima sumthing yang hati uols nak...
tp akal kata TAK BOLEH!!!


kwn aku suh aku tgk Al-Quran dan buka tafsir Surah Al-Baqarah ayat 216...
balik uma, aku buka tafsir, ayat tu berbunyi,
Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu
adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu
membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu,
dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu,
padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui,
sedang kamu tidak mengetahui.

aku setuju..mmg tak semua yg kite suka tu baik
utk kite...
AKU REDHA....
terima kasih kpd yg nasihatkan aku...
wpun sakit dan sedih tp aku rase ini lah keputusan
yang terbaik yang aku dah lakukan...

ok dalia...jgn sedey2...cheer up!!
winks!!

salam sayang
DaliaLiyana

34 comments:

arque said...

betul.tak semua yg kita suka baik pada diri kita.
tenkiu sebab mengingatkan aku akak DL. ;P

sharamli said...

a'a..
redha je la..mungkin itu yg terbaik utk kita..

Ayu said...

ye kita kena bersyukur keatas rahmat yg telah dikurniakan kat kita.. aminn..

imHepPie said...

skang ni da tenang kan sis??jum2 kita g tdo..hik3..

Wanita Itu said...

ngaper ni sayang..

mamai said...

ya jangan sedih-sedih ceria selalu

Uruchimaru @ kf said...

emm skrg saye sdh fhm =p

harap kamu ok yer liyana

anaklaut said...

salam..kak,

wah..cantik baju raya tu..:))
tq singah anaklaut

saypOOL rafhtello said...

lek kak..mne yg terbaik itulah yg kita ptut buat.setiap benda ad hikmahnya.. ;p

sI tEDI said...

apa yg berlaku? aku tertinggal ke?
aduhai...
semoga tabah selalu. ini sebahagian dr cooobaan

Jard The Great said...

hoh... ku pernah alami benda tu. ;p

sis_nita said...

suka kalerr ijau tu..

cantik jerr..

ceria2kan diri dik..

en_me said...

jeliterrnyerr..

chekdenoor said...

Salam,

Sebab bukan semua yang kita suka itu baik..... maka kita perlu berdoa bergini ..." jika ada kebaikan .........mudah-mudahan ALLAH akan memberi rahmat dan kasihnya"

azmi yusof said...

assalamualaikum..
thanks sudi jenguk blog kita..selamat hari raya..

Faisal Admar said...

wah. rajin betul baca terjemahan :)
tapi bagus la, sebab ramai yang baca al quran tapi tak faham isi kandungan quran :)

thanks for sharing ya.

Nurhayati said...

jgn sedih2 yer.. setiap perkara yg berlaku ada hikmahnya.. walaupun perit tuk kita hadapi

messyremo said...

aku pernah kak~~
sgt seksa tapi kite kene redha jela~~

Afzainizam said...

salam lebaran aidilfitri klu tak terlewat lagi.. dari kami http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/
saalam kenalan salam singgah dari kami ye
Thanks berkunjung dan ziarah kami...

setiap yang berlaku itu adelah ketentuan.. tak mesti yang kita suka itu terbaik buat kita.. tapi kita manusia lumrah hidup klu tak dapat yang kita suka tu semacam je perasaan yang timbul.. tapi Allah jua mengetahui ade yang tersirat lagi tersurat tak nampak dek mata tak terjangkau akal fikiran.. moga kita bertawakal dan berserah pada ketentuan yang maha esa

Mak Su said...

apa2 pun, kita sentiasa kena rujuk kepada alquran dan sunnah, cari cari... kerana kita makhluk yg lemah dan terdedah kepada bisikan syaitan dan lain2 lagi :)

julietchun said...

ada yg baik dan menggembirakan menanti di hujung jln sana, trskan berjln.

Framestone said...

waduh cam bro termiss something je kat sinie

Framestone said...

out of topic--> open house?? eh bro ade janji nk wat ke...eh mane ade la.. memandai je die ek.... oh duit raya dah selamat diberikan kepada blogger2 yg memenuhi syarat2 yg bro telah tetapkan he...23x

Faarihin said...

salam sis.. oghang hampir terlupa dengan ayat itu.. betu lah kak.. tak mau sedih lelame.. kembali la menceriakan diri.. (^__^)

Abang Long said...

Tenangkan diri dengan mengingati Allah ...

Watierman said...

Mengapa menyepi ..Adik DL...moga apa yang menggangu fikiran Adik dah dapat jalan penyelesaiannya...hadapi dengan tenang & redho...

siti murni said...

yes, dalia..let's cheer up. xmo sedey2 okeh..!

ibu_umairah said...

cantiknyaaaaaaa........

a kl citizen said...

assalammualaikum

si manis, jangan bersedih lagi ya

HonEyBuNNy said...

akak sbr eh....bykkn berdoa.....ila fhm cmna n betapa sedihnya.....jgn d pk lg...happy2 sokmo

Amir Faris Amir Nordin said...
This comment has been removed by the author.
Amir Faris Amir Nordin said...
This comment has been removed by the author.
Amir Faris Amir Nordin said...
This comment has been removed by the author.
Amir Faris Amir Nordin said...

nie mesti pasal keje kannn...sabor jer 'kak long'..jgn byk berfikir nanti setan senang masuk...byk mengaji byk ilham masuk...kadang2 benda kat dalam gengaman dicampak,di buang...bila dah tak de baru terasa...dont worry...you are strong!...go gurlzzzz...cari jer keje lain...