CLICK HERE!

PeRsiNGgahAn....

smlm aku jumpe kwn aku...
byk yg dia share dgn aku ttg hidup ni..
ape yg aku cari, ape yg aku nak..
adakah ape yg aku cari dan nak tu penting?
adakah ape yg aku cari dan nak tu menjamin aku 'disana'?

byk persoalan bermain di kepala aku?
sampaikan aku sendiri dah confuse ape yg aku cari sebenarnya dalam kehidupan di dunia ni...yang HANYA SEMENTARA!!!

adakah aku dah benar2 tau matlamat aku hidup kat dunia ni?
adakah aku masih tercari2...?

kdg2 kita ni mengaku je ISLAM...
tp ISLAM tang mane aku pun tak sure..
kalau tnye rukun iman dan rukun islam...
aku yakin ramai lagi antara kite yg masih confuse dan teragak2...
buktinye td..aku sj je tnye kat kwn aku..

bercampur aduk seeyyy jwpn dia...
rukun iman masuk rukun islam...
rukun islam dah jd rukun iman..
siap ade tambahan lagi...
tu belum tanya benda lain...

macam tu ke org islam skang ni??
kdg2..kite anggap benda tu remeh..tp tu la kenyataan nyer ISLAM akhir zaman ni...

aku nak cakap lebih2...aku pun byk kekurangan..
tp aku salute tul ngn kwn aku tu..
rindu nak jumpe lagi wpun baru semalam jumpe..
bukan rindu nafsu...tp rindu utk dapatkan sesuatu yang aku cari selama ini..
terima kasih kwn....


salam sayang
DaliaLiyana

21 comments:

en_me said...

kawan bio beribu kannnns..

mamai said...

tanya pada yang pakar kalau tanya pada yang sama pening dengan kita jawabnya lagi kalut...la nie ramai yang pandai cakap tapi tak ramai yang faham apa dia cakap

sI tEDI said...

sepanjang perjalanan ini kita tidakakan putus mencari dan mendalami! :)

julietchun said...

kawan yg beginilah yg patut didampingi selalu.

Jard The Great said...

hehehe.. adakah ku berjumpa dgn kawan yg sama smlm?

Zumairi said...

kawan yg baik hanya sedikit

Rozita said...

ramai yg islam dlm surat beranak aje ye skrg nih..
moga keluarga kita jgn ler begini..
jgn dikejari yang sementara

Precious said...

apa yg dicari tu?

ibu_umairah said...

siapakah itu?heee.heeeeeee,

Sifu Mirza said...

salam..

agak menarik entri ini..

alhamdulillah..

:-)

siti murni said...

hurm...cari ape tu dalia..? something meaningful...sukar nak ditakrifkan..

Watierman said...

Marilah kita sama2 berkawan dengan kawan yang dapat membimbing kita ke jalan yang di redhainya...Amin!!!

chekdenoor said...

Dahlia.... ramai teman.... banyak pendapat ...tapi bukan semuanyer perlu kita fikirkan...... macam tulah juga dengan kehidupan .....kang fikir banyak-banyak...takout..otak kremmm.....cammana tu ya

saypOOL rafhtello said...

betul kak..
so..buat apa yg disuruh
tinggal apa yg dilarang..

sis_nita said...

akak laks..

kawan camne bagi kamu ehhh..

urmmmm..

:)

Shifu67 said...

tanya rukun Islam kuar rukun iman kira ok lagi la... kalau kuar rukun nikah, lagi la haru.... hehehe

salam singgah

sharamli said...

kwn?
sp?

Nakamura Kazuki said...

ambe sokong Dalia..yela nama je islam rukun islam dan iman pun tak tau....apala nak jadi skrang ni..tanya lirik lagu bleh plak hafal...tanya surah al-fil...terus kelu lidah...pastu time solat nak baca doa qunut pun tak tau...tak taula apa nak jadi...blajo nak je 18A...tapi al-Quran tak bleh baca buat derrrrq je....harap2 kita yang sedar2 ni tingkatkan amalan agar2 bertambah2 kebaikan

Pais Chaos said...

ahh.. dah lama tak jumpa kawan lama!!

nursarah87 said...

kehidupan adalah perjalanan menuju satu penamat..

banyak persinggahan...

pada akhirnya,

ada penentuan,sama ada kita kalah..atau menang..


salam kenal..=)

ikhwanmuda said...

Kita tak boleh menjadi orang lain... tapi kita boleh jadi orang yang lebih baik:)