CLICK HERE!

BuSiNess.....

salam
salam hujung minggu..

mesti uols tersenyum2 bila tiba sabtu & ahad...
aku pun...

best nyer cuti...yeahhh...

kalau hari2 cuti lagi best kan??

hehehehe...


aku nak mintak pendapat uols la....

agak2 uols la kan..ape bisnis paling best dan senang nak buat??

aku serius ni...


sape yg dpt bg tau aku bisnis yang paling best dan senang..
(kena bgtau sbb nye k...)

dan aku setuju ngn cdgn uols...

nnt aku bunje...:)


PLS HELP UOLS...
aku serius ni...


THANK YOU SO MUCH....

salam syg

DaliaLiyana

12 comments:

Anonymous said...

ape biz sume best klu ade modal..so tepuk dada tnyr diri kamu.......!!!

better your ask u self what kind u interest behalf u my dear frenz?

ape2 pun buat biz pasti ade cabaran dan dugaan..sungguhpun kamu ade modal yg besar..!!

skrg biz yg terbaik utk saat ini biz 0n9..

zumairi said...

bisnes jual penutup muka...;-)

myQza said...

dalia.. bussiness yg nak di buat tu tentunya kena yg kau suka.. kalau tak nnati searuh jalan..
tp aku rsa bussines on9 lah. cuba try masuk wanitamelayu.com.

manalah tahu ko dapat idea nak jual ap..

mamai said...

nie berapa besar modal tu...kena tengok juga kemampaun tu...dulu aku ingat nak buat business jual cheese nak buat one stop centre...tapi aku tak makan cheese

anak laut said...

salam..DaliaLiyana,

anaklaut senyum jugak sabtu, ahad- terpaksa buat kelas tambahan..budak2 nak exam..huhuhu..

p/s: semua ajar kak.

GRuNGe said...

Wah, business minded. Okies let see. Mari kita tengok apa yang perlu di kaji sebelum membukan business.

1. Apakah yang kita paling minat. E.g. Ada orang minat seni, so dia boleh membuka kedai kraftangan. Manakala ada orang minat memasak dan makan, boleh buka kedai makan. Ada orang minat menjahit, boleh buka kedai jahit. Kena ada minat dalam membuat business, baru boleh jalan.

2. Di manakah lokasi untuk buat business. Adakah market untuk lokasi itu?

3. Modal, modal kecil, maka business secara kecil-kecilan.

4. Masa, adakah ianya secara part time atau full time.

Banyak yang perlu difikirkan. Owh, sila rujuk kepada blog Cik Skaf, dia ada tulis mengenai asas perniagaan. Dia seorang yang bukak business sendiri. Boleh rujuk blog saya untuk ke blog dia.

GRuNGe said...

Owh, menurut kata kawan saya Jasin yang membuka kedai dobi, kedai dobi merupakan business yang agak ok. Peratusan kegagalan adalah tidak berapa besar. Selepas itu, untuk exit dari business pun agak senang (senang nak jual kepada orang lain). Tapi dia ada juga cakap modal besar dan kena bertahan untuk 2 tahun sebelum di kenali di sesuatu kawasan. Modal boleh usaha tanya dekat MARA ataupun PUNB. Sekiranya berminat, boleh lah email dekat saya kay. Maybe boleh wat partnership. ;)

deaf-angel said...

makanan?
apa jadi pun, manusia tetap kena makan.

Unknown said...

bisnes??
wat la kuih raya...sempena raya ni..hehe ;)

Amal said...

uhh..
biznes online..
try usha emallnetwork.com
kat sane bley jual anything yg akak rase nk jual..
keuntungan 100% akak punye..
=)

Nl said...

nak buat biznes ker... hmmmm kalau betul2 serius patut cuba dan buat dengan bersungguh-sungguh!

biar gagal mencuba jgn tak cuba langsung!

betul tu bak kata komen2 kat atas tu kena ikut apa minat jgn paksa2 huhuhuuuu




dan apabila dah buat biznes tak kira apapun
hati mau tabah dan sabar... paling tinngi kommitment... dan displin juga


orh yang kreatif akan maju jaya jadi fikirkan setapak lebih kedepan dari orh lain kalau nak maju... usah dan usaha dan usaha....



dam last sekali jgn lupa berdoa pada tuhan dan kalau dah berjaya jgn lupa sedekah dan zakat huhuhuhuhu

chekdenoor said...

Berniaga .... yang nak senang ...untung kecil
kalau kena usaha kuat dan bijak ...untung ok..... so....pilih jer lah..

Modal..... bila kita keluar modal....baru lah terasa..so baru berusaha.......