CLICK HERE!

EEEEEeeeeee....!!!

uolssss.....
kwn aku tnye...
"dalia u nak GORENG PISANG ke PISANG GORENG...?????!!!!"

bukan ke sama jerrrr...???
APE PENDAPAT UOLS???

eeeee......nape la si mamat ni...mst nak kenakan aku kan??
tak kisah la goreng pisang ke pisang goreng ke...asal kan pisang tu yang bergoreng....or yang digorengkan itu ialah pisang...

waaaaa.....
tension aku ngn mamat ni...
dah la adik suka bg soklan2 sengal...
kwn2 pun 2x5 je.....
huhuhu.....

nnt malam aku round k...
sj je nak luahkan kegeraman aku ni...hikhikhik


salam sayang...
DaliaLiyana


17 comments:

Jard The Great said...

chantek tudung tu.. nak! nak!

mamai said...

goreng pisang tu perbuatan
pisang goreng tu benda yang kena buat
hahahaha terror tak aku

Dee said...

dpt adik suka kenakan org ek..hihihi..

chekdenoor said...

Chekdee nak pisang bakar ....sedapppp tu

sharamli said...

tu pakai hukum DM k0t....

nurdaniella said...

salam dalia.. akak pun konpius nih.. bukan sama ker dua2 tu.. tak kisah la mana satu.. janji dapat makan..

<< s| tED| >> said...

pisang goreng yg betul kan??
goreng pisang tu macam sedang menggoreng pisang.. ekekekeke

a kl citizen said...

pisang goreng...

fried banana....

sis_nita said...

dedua pon bolehh..
memacam aderr..

fitriah said...

saye kate pisang goreng..

cantik tdung! :)

razifembi said...

saya pun tak pasti Puan,

tapi rasa-rasanya pisang goreng jika merujuk kepada pisang yang dimakan tu.

miSs siv said...

chekgu kat skul kate...
pisang goreng yg betul...
sbb goreng pisang tu adelah perbuatan..

tp cuba kalu compare "kedat jahit dalia" dgn "dalia kedai jahit"..
yg mane betul??
=p

meo188 said...

apakah?

nak kena check kamus dewan nieh...

Ayu said...

banana fritters yg betul eh.. susah sangat nk pilih mana satu.. pisang goreng atau goreng pisang..

ao ni penjelasan dia..

pisang goreng ialah sejenis kuih dimana pisang disebut dahulu sebagai subjek dan goreng sebagai penerang dia.. maknanya. menerangkan keadaan pisang tu..

goreng pisang plak.. keadaan dimana kata kerja bagi objek pisang itu..

ahh.. suka ati la yg mn satu .. hehehe.. penin akak dah ..

hasni Jamali said...

hai daliyaliyana,
selamat datang ke blog hJ...datang la lagi. ;-)

Nizam.Ariff said...

Bukan ke satu verb satu noun?
Satu lagi ialah cendol gerai sebelah sana tu..

Uncle Lee said...

Hi You girls look real kool. Nothing like having fun with good friends.
Have a great week, Lee.