CLICK HERE!

FASHION KE??


Pagi td pas dpt je email dr seorg teman...aku terus muhasabah diri aku...terlalu byk dosa aku ni...klula setiap kali buat dosa...ade benda yg hempap...dah lama aku KO....klu setiap kali wat dosa, bahu akan senget...dah lame aku tempang....

skdr renungan tuk diri aku sendiri & kwn2...

kdg2 aku terpk...mmg aku pakai tudung..tp macm tak pakai...SUSAHNYA NAK BERUBAH JD BAIK ni....

aku ade tnye sorg ustaz yang agak rapat ngn aku..aku tnye.."ustaz, sy mmg nak berubah tapi..ntahla...hati kecil ni..."dia kata "berubahlah dgn iklhas..perlahan2..asalkan istiqamah..."

aku betul2 tersentuh...

Biarpun pahit untuk ditelan... namun hikmahnya amat besar di sisi ALLAH swt.

salam sayang..

DaliaLiyana

13 comments:

NaqeebLukhman said...

semoga berjaya......

anak laut said...

salam....

terima kasih atas kunjungan anda di anaklaut..
ulasan anda sangat saya hargai..:))

hysMan.. said...

itulah namanye pengorbanan utk diri sendiri..
berperang antara diri sendiri (nafsu) lg payah berbanding perang antara manusia..setan keliling kita..

semoga kita sama2 mendaki ke puncak keredhaan Allah SWT..
InsyaAllah..
aminn..
:p

SRISUFI said...

salam.....

thanks ok..

salam persahabatan

DaliaLiyana said...

kadang2 tu sbb nak kelihatan cantik tu yg mambantutkan aku...hai...tu la manusia...sentiasa lemah...tp aku akan cuba sedaya upaya aku..InsyaAllah....
thnks all...

lupekanje said...

Salam perkenalan..
kita mmg perlu sentiasa muhasabah diri...cari kkurangan diri...
buat peningkatan diri...peningkatan iman, peningkatan takwa..
Yang selalu berlaku,
iman makin tipis...gimana semakin tipisnya lapisan ozon..gitu lah iman kita...(acik la tu..)
Dosa semakin betimbun,pahala semakin berkurang.
Bila tah nak insap bebetui....

Berdoa moga akhir kita dalam membuat kebaikan. Bukan kemungkaran.
Sekian, komen sulung acik kat sini.

DaliaLiyana said...

Tkasih acik...dalia appreciate sgt..kdg2 manusia ni perlu ingat mengingati..kalau tak..hancus.....pasal tu ada surah demi masa....manusia sentiasa leka...
smoga kite semua sentiasa dirahmatiNYA.aminn

Khas Lysha said...

sama2 kita perbaiki dari masa ke semasa..
salam kenal.. :)

sis_nita said...

huhu!

tu laa kanss..
skrg tudung bukan lagi kewajipan menutup aurat..

akak pon sama lerr..
kekadang aderr gak gegaya di atas..

muhasabah tuk akak gak nehh..

Jard The Great said...

ehehehe.... bagus entri2 kak..

tHEoNeANDoNLy said...

kami doakan DaliaLiyana berjaya... amin..

julie^beth said...

stiap hari kita sentiasa berdoa dan berazam untuk menjadi lebih baik dari semalam kan.. hehe

Assiddiq said...

Hati ibarat pemimpin.. Perelokkan hati kita pada ALLAH dengan akidah iaitu merasai keagunganNya,kehebatanNya,kecintaanNya..Keyakinan kepadaNya saja xcukup malainkan merasaiNya.. Buat slow2.. Janji Ikhlas..Ikhlas ni bukan dakwaan tp kerja yg perlu dibuat. Istiqamah.. Sambil tu berdoa bergantung harap padaNya..InsyaALLAH.. Moga2 kita dalam rahmatNya sentiasa..

18. Al Kahfi
7. Sesungguhnya Kami telah menjadikan apa yang di bumi sebagai perhiasan baginya, agar Kami menguji mereka siapakah di antara mereka yang terbaik perbuatannya.

21. Al Anbiyaa'
35. Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai cobaan (yang sebenar-benarnya). Dan hanya kepada Kamilah kamu dikembalikan.

96. Al 'Alaq
6. Ketahuilah! Sesungguhnya manusia benar-benar melampaui batas
7. karena dia melihat dirinya serba cukup.
8. Sesungguhnya hanya kepada Tuhanmulah kembali(mu).

Ujian yg tiada henti-hentinya menimpa kaum Mu`minin lelaki arau wanita yg mengenai dirinya,hartanya,anak-anaknya tetapi ia tetap bersabar(dengan ketetapan ALLAH) ia akan menemui ALLAH dalam keadaan tidak berdosa.
(H.R Tirmidzi)