CLICK HERE!

TAkkooooTTTT...

Perghhh....smlm entry yg aku post menakotkan aku baca komen2 nyer... pape pun time kasih pada yg komen...appreciate it!

ni aku nak tanye la pendpat uols...
(asik tnye je aku ni..byk tulll soklan...hehehhe...)

aku nak tnye...

SOALAN PERTAMA:----> nape ek, seseorg tu leh suka kaum sejenis...?
tak kisah la pompuan suka pompuan or lelaki suka lelaki... aku ada dua2 type kwn jenis yg macam ni...
oooppppssss tp aku straight k....
tgk muka aku kat bwh tu...ade cam tak betul ke?? hikhikhik.....

aku tak kisah berkawan ngn sape2 je...ASALKAN ADE MUTUAL RESPECT!
bg aku berkwan biar 1000...bercinta biar 1..
yg paling bagus CINTA PADA ALLAH...
(kemain lagi aku ni berfalsafah!)


sebenarnye..diorg ni sedar yg diorg ni menyimpang..tp payah nak betul kan..

kdg2 tu msykt pun tak membantu..just tau kutuk je...

aku suka dgr luahan diorg ni...camner leh terjebak dalam benda2 ni....


SOALAN KEDUA
:----> uols rase camner nak bantu diorg ni??


salam syg
DaliaLiyana

16 comments:

Daya said...

tak dapat laa nak nolong sebab tak reti sangat.
cube jek bagi nasihat..

sharamli said...

hu3..0rg p0n xpenah lgik bedepan dgn 0rg yg mcm ni..
tp slalunya bt0l la..kita cpt sgt mnghukum di0rang..bknnya nak membantu..slalunya benda ni 0rg melayu la..bknnya nk bantu 0rg seagama ngn kita..

myQza said...

ehMmmm... sbb pertama dr kaca mata aku lah kan salia.. yg suka sesama jenis ni sbb derang frust dengan bf/gf derang. tak pun saja nak menunjuk2...
1 lagi.. dah mmg bernafsu songsang dan tidak beriman
sekian terima kasih.

nita said...

mmmm..
mungkin ada sbb kot depa jadikk camtu..
betul tu..
kita kena bantu depa..
bukan kutuk2..

hmmm..
camnerr lak nak bantu kan..
kena bawak jumpa pak ustaz kot..
bagi tazkirah ke..
ceramah agama ke..
kan..

byk usaha leh wat kalo bebetul nak tulun..

Bro Framestone said...

out of topic--> kekadang mmg xleh nk masuk.. cam bro sellau masuk kat rumah je.. kat office asik xlepas je

fq said...

uishhhh...
gler....
nabi x ngaku umat...

RobinHood said...

fuh...
susah susah..
kalau hati dah gelap
tolong mcm mana pun sama jew....

tp kalau betul2 nak tolong...
kena la sabar.....
insyallah...pasti berubah....

Jard The Great said...

err.. dah terang2 salah... aku rase diorg kurang kasih syg je kot... dn jumpa kasih syg tu sesama spesis

mamai said...

pertama kerana nafsu
kedua tiada didikan agama
ketiga tak ada siapa ambil tahu
ke empat mak ayah tak bagi tahu.


penyelesaian
1. nasihat
2. tindakan kerjaan
3. bagi didikan

Guru said...

kena hati diorang sendiri yang nak pebetoi...

kalau hati dah nak berubah, kena berhijrah dari tempat/orang yang disyg tu.. tak boleh duduk dekat

dah 2/3 tahun berjauh, kena bertaubat nasuha betul2(ni bukan main2), isyaallah Allah tolong, kalau niat ikhlas...tapi kalau setakat cakap nak berubah kat bibir je baik tak payah..

jejaka anggun said...

x yah la nak menolong... pandai2 la diorg bentuk diri sendiri....

masing2 bole fikir kan?

Anonymous said...

Dalia,
Kite pun tak tahu nak nasihat camne...

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

dorang jadi camtu mungkin kerana faktor persekitaran.
Mungkin sejarah silam yang membentuk mereka jadi macam tu.
Kebanyakan pengkid dan gay di Malaysia nih cuma ikut-ikut jer budaya pengkid dan gay di Barat.

Selalunya alasan mereka nih, memang dari awal dulu nafsu mereka pada kaum sejenis.
Mungkin lah kot kan boleh jadi gen mereka termutasi dalam proses pembesaran sebab tu nafsu mereka berubah pada kaum sejenis..tapi takde lagi kajian sains yang dapat buktikan benda nih.
Lagipun mereka boleh pilih setiap tindakan mereka, Allah dah kurniakan akal untuk dia bezakan yang mana betul dan yang mana salah.

Tapi kan suruh mereka fikir sendiri kalau yang beragama Islam lah..kalau ini lah jalan yang mereka pilih sanggup ke mereka tanggung apa yang mereka akan terima di akhirat kelak. Sebab mereka nih antara golongan yang tidak akan masuk syurga... Allahualam.

messyremo said...

mak aii...

bahaye tol...

kalau di biarkan,dosa lak kite~~

tapi cara mcmane tu yg payah skit~~

Amal said...

selalu nye, diorg jadi cam t0h byk reas0n..
mybe sbb tam0 ade k0mitmen yg sebenar2nye..
mybe pena terkena dgn yg berlainan jantina..s0 mcm serik..
kdg2 pun, dari kecik terdidik utk jd seperti jantina yg berlainan, past0h dah bes0r mule la x ley patah balik...past0h mule la suke kat sesame jantina..

s0sah nk teg0r...
sbb di0rg m0stly sensitip...
h0h0h~~

deaf-angel said...

i have a fren dari zaman remaja. he always call me and say all his frens dah go for full sex operation kat thailand. Maknanya dah complete sex change not only breast implants.
Aku mati hidup balik psycho dia. Jangan potong, please jangan potong.
tapi well....
dia tak contact aku lama, so lepas tu dia tepon, dia bilang dia dah tukar nama, dah tukar ic/ tukar paspot.
maknanya dia dah potong dah..

tak salah aku, aku cakap kat dia 'baik bilang kawan2 ko dan orang sekeliling ko, ko ni original lelaki takut ko mati nanti orang tukang mandi jenazah tak tahu lak'.