CLICK HERE!

PENDAPAT KORG TTG KAWAN....!

kata mak, KAWAN tu ibarat lebah, habis madu sepah dibuang....... kata abah, KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang cantik dipegang sakit..... kata atuk, KAWAN tu seperti air terus mengalir..... kata nenek, KAWAN tu bak bulan dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana.... kate sedare, kawan tu mcm makanan, kawan makan kawan!! kata abang, KAWAN tu seperti lembu mengikut saje ape dikata........ kata kakak, KAWAN tu tak ubah macam durian bau je busuk tp sedap dimakan.... kata adik, KAWAN tu macam biskut sekejap ade sekejap takde....... kata aku, kawan tu tak kisahlah camner.. walaupun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK BULAN, SEPERTI LEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!! dia tetap kawan... tau tak sebab ape??? sekali aku dah kawan ngan dia selamanye dia ttp kawan aku... itu cara aku berkawan..!! walaupun kita mempunyai kekasih, tapi teman tetap paling setia. walaupun kita punyai harta yg banyak, teman tetap paling berharga!!!!

8 comments:

pali said...

salam,

orang dulu2 berkata,

:berkawan biar beribu, berkasih biar satu".

tapi dalam tangga dari kawan menunju kasih ada banyak tangga yang boleh diintai.

Kawan-Kawan Karib-Sahabat-Sahabat karib-Kasih?

kawan datang dan pergi, atas bermacam sebab. tapi sahabat, sahabat karib dan kasih, datang dan pergi amat bermakna jika diniatkan kerana Allah, dan kaedahnya pun begitu juga.

Kawan, biar beribu, bermusuh biar takde. keh3

Jard The Great said...

berwarna-warni lak font die.. ehehe...

dalia kawan kite kan? kan?

DaliaLiyana said...

amboi pali..cam motivator la...betul...cari kwn ramai2...tp musuh jgn sekali2...

ye jard..mmg kite kawan...tp definasi kwn kite lagi luas kan..kan..???

sis_nita said...

salam ziarah..
salam DaliaLiyana..
cantik nama tu..

mmmm.. blehh kita berkawan..?
akak folo yerr..

DaliaLiyana said...

boleh la sis nita...dalia join benda2 ni pun sbb nak kumpul kengkawan...hehhee....

~Insan Biasa~ said...

salam Dalia...meh...meh...salam. Nak kawan jugak. jom kita follow mem follow....:-D

anak laut said...

salam...

tq sudi singgah anaklaut..
ulasan anda sangat saya hargai..

hysMan.. said...

biar cari seribu kawan kerana ia masih tidak mencukupi tapi elakkan dari seorang musuh kerana ia sudah terlebih mencukupi..
:p