CLICK HERE!

TEkA teKi Bo**H....hehhehe....

ni sorg lagi adik aku yg agak2 tak cukup singget...heheheh...
nak tau nape aku ckap cam tu...?
satu ptg dia lepak ngn aku...dia tnye aku..
"long..byk2 ikan, ikan ape yang paling besar?"..
aku dgn confident & cutenye (perasan lagi...hehehe..) pun jwbla...."senang nyer soklan ni..tak de ke soalan yang lebih mencabar minda ke (perghhh...eksen la kononnyer)....jwpnnye IKAN PAUS..."
terus dia kata "Tet...SALAH!!"
pastu aku pikir la...setau aku tu la ikan paling besar...
aku kata" logik ke tak ha soalan ni...?" bukan ape..dah selalu sgt aku TERKENA ngn teka teki sengal dia ni...tak nak la asik terkena je kan??
jatuh la ke'cun' an aku ni..hehehe...
dia kata "logikla....ape la budak x-UM ni..slow..." perrghhhhh..saje 'bakar' aku ni....
aku pikir nyer pikir...mmg IKAN PAUS gak jwpn..so aku dgn rendah dirinye...huhuu...kata "klong tak tau la...ha ape jwpnnye?" dia kata.....jwpnnyer IKAN PAUS BERSALUT TEPUNG....ala..cam sotong ke udang yg bersalut tepung tu kan besar sket dr yg biase..tu pun tak tau ke long..."
eeeee..geram tul aku.....takpe2....
pastu dia bg lagi 1 soklan yang adik beradik kesengalannyer ngn soalan td....dia tnye aku..."ok long, byk2 kuali, kuali ape yg paling besar?"..dgr je soklan ni malas aku nak layan adik aku ni..aku sure punye jwpn kpd soalan ni mst sengal cam soalannyer...aku terus kata.."ee....malas la klong nak layan..."
dia kata..."ala...tak tau la tu kan??
tu pun tak tau..senang je...jwpnnyer....hehehehe....
srcool dibawah...
V
V
V
V
V
V
V
korg tekala dulu..nnt aku bgtau...
hehehehe...


tp bila aku ingt2 balik...tersengih2 aku...
tp skang ni adik2 aku dah balik hostel...
tinggal la aku ngn mama, ayah, nenek & 2 org adik aku...huhuhu....

ni la adik aku ni...
hensem tak? hehehhe....
dgn moto kesyagnnyer....


salam syg
DaliaLiyana

20 comments:

Zumairi said...

banyak tepung nak kena pakai tuh...

DaliaLiyana said...

hahaha...tu la tu...adik dalia ni mmg giler2 otak dia..byk lagi teka-teki dia yg sewaktu ngn soklan kat atas tu..huhuhuuh....

NaqeebLukhman said...

heheheheee

Jard The Great said...

mmg sengal! ahaha.. adik2 dalia tak merokok ek?

miSs siv said...

org tau jawapan die~~
kuali paling besar::
kuali yg org gune utk goreng ikan paus bersalut tepung tu td~~
da pena terkene~~
=p

sis_nita said...

dik..
ko kimsalam kat adik yg encem tuhh..
kata kat dia..
jawapannyerr aderlaaaa..
kuali astro..

ehhh..

kuali bersalut tepung..

ehhh..

kuali BESAR..

dahhh.. tu jerr jawapan tembak!

hahah!

yginsaf4 said...

kuali yang menggoreng ikan paus bersalut tepung tadi.. volleee ghiteww, ekeke

DaliaLiyana said...

ceh...sume pakat tiru jwpn misS Siv....mane aci camni...pikir la....hehehhee.....

LiNda said...

Hai Dalia...

okeh..okeh.. saya jawab yang lain ekh .

jawapannya Kuali omak saya !

kuali dia memang besorr.. asal lepas kenduri jek, kami naik hangin satu badan kena menyental bagai !!

hahahhahha ( dpt adiah tak ?)

siti said...

salam perkenalan..

saya rasa api besar la...
kalo tak cmane nak greng kuali yg besar
ditambah ngan ikan yang besar...tak gitu??
hehehe

Mak Su said...

kuali? kuali utk goreng ikan paus bersalut tepung tu ler, ahaks

sharamli said...

ha3..sma la..
pnah gk dgr..byk2 ikan..ikan ap kpla besar..bdn kecik..ikan bilis pakai helmet..lgi la beng0ng...

bp um0 adek?
hu3..

messyremo said...

kuali astro..tapi jwapan miSs siv tu betol kot..

selalunye ade kaitan dengan teka teki awal~~

mamai said...

tu kuali untuk goreng ikan paus la yang besar

chekdenoor said...

aha....kuali goreng ikan paus bersalut tepung lah........ukhussssssss

GRuNGe said...

Wakakaka. Ikan paus bersalut tepung. Wakakaka. Bijak sungguh adik kamu. Kagum dengan dia ni.

<< s| tED| >> said...

hehehehhehe.. pandai adik tu menghiburkan hati kakaknya.. :)
salam kenal..

Darleena Yusof said...

ehehe nnt kem salam kt adik akak ek?huhu glemer sementara dia..hu3

Anonymous said...

Paus bukan ikan la kak.. dia mamalia marin... ikan paling besar jerung paur (whale shark)

Anonymous said...

alamak salah taip.. Jerung Paus..